Silniční kola

Specialized S-Works Tarmac SL6

Tato prácička byla vlastně jenom taková jednohubka, jelikož se nejednalo o standartní stavbu kola z dílů, ale spíš o doladění celé již předpřipravené sestavy.

Specialized S-works Tarmac SL6

Poptávka přišla na základě článku o kolu Specialized Venge Vias které jsem taktéž upgradoval na bezdrátovou sadu Sram Red eTap. Zákazník jedno toto kolo vlastní a jenom soucitně pokyvoval nad bídným výkonem a téměř neseřiditelnými aero brzdami.

Sram Red eTap

Byla mi tedy dána důvěra se sestavením nového závodního speciálu pro mladou závodnici. A aby toho nebylo málo, tak hned druhý den muselo být kolo hotové, aby mohlo cestovat na Giro di Toscana…

Specialized S-works Tarmac SL6

Základem stavby je každým coulem závodní, superlehká a luxusní rámová sada Specialized S-Works Tarmac SL6, navíc ve velmi krásném laku Gloss Chameleon Flake / Satin Acid Red / Clean.

U bezdrátové sady Sram Red eTap není moc co řešit, zato brzdové čelisti Cane Creek eeBrake G4 vypadaly moc pěkně! Nakonec i nastavení bylo celkem v pohodě a vzhledem k nízké váze mají i slušný brzdný výkon.

brzdy Cane Creek eeBrake G4

Zapletená kola Mavic Cosmic PRO Carbon jen doplňují vysoký komponentový standart. Zvláštní je použití sedla ISM Adamo Road, není to zrovna lehké sedlo v porovnání s ostatnímy komponenty na kole, ale pohodlí je přeci na prvním místě a těch pár gramů navíc je vlastně úplně fuk, protože…

Mavic Cosmic PRO Carbon

… protože i s pedály LOOK Keo Blade carbon se konečná váha kola zastavila na úctyhodných 6,3 kg! Vzhledm k tomu, že kolo brázdí velké světové závody, kde samozřejmě platí přísná pravidla UCI, tak bude nutné kolo ještě dovážit na 6,8 kg.

Je to celkem bizarní, v podstatě až na brzdy se nepoužily žádné speciální superlehké komponenty a přesto je váha hluboko pod limitem UCI. Za pomoci dovažování se sice váha vytáhne, ale ve výsledku půjde pouze o závaží, které nebude mít žádné dopady na materiálové vlastnosti jako je tuhost, pevnost, odolnost a tak podobně. Je otázkou, jestli limit váhy 6,8 kg není na dnešní dobu tak trochu zastaralý.

V případě zájmu o seřízení, sestavení nebo rovnou stavbu kola na zakázku mně neváhejte kontaktovat!

Colnago AC-R – Shimano Ultegra
25. 11. 2019
upgrade na Ultegra Di2
Merida Scultura 907 – upgrade na Ultegra Di2
14. 11. 2018