Silniční kola

Haibike Speed SL – přestavba + lakování

Hele Majkl, co uděláme s tou mojí starou silničkou?

No ja nevim, jakou máš představu?

Rám mi vyhovuje a kola mám vyšetřený z časovky. Co udělat novej lak a dát novou sadu?

OK, zjistim možnosti…

Tak asi nějak takhle proběhla prvotní komunikace ohledně přestavby a přelakování starší silničky. Přelakování už jsem jednou řešil u kola Dedacciai Super Scuro nicméně šlo o jednoduchy design, což není případ tohoto projektu.

Nejprve jsme tedy museli vyřešit, co vůbec a v jakých barvách lakovat. Udělal jsem tedy fotku odstrojeného rámu a ve photoshopu (pak že mi ty hodiny strávený v mládí u počítače k ničemu nebudou… :-)) ho následně ořezal a mohli jsme si začít hrát s barvičkama. Níže přikládám postupný designový vývoj.

Původní lak a již odstrojený rám
Původní požadavek byl na svítivou a výraznou barvu a jednoduchý design
Výrazně výraznější varianta 🙂
Toto byl design, který se spíše líbil mě osobně…
už jsme se postupně začali blížit, ale ta oranžová tam pořád neladila
V podstatě finální podoba
Varianta i s karbonovými ráfky a nálepkami na nich (nálepky se nakonec neuskutečnily)

Jak jste si asi všimli, tak dominantou designu je hlava německého ovčáka a nápis Rafael Warpeco. Modří už vědí, že celý design inspiroval majitelův pes 🙂 a modrá barva se prostě líbila nejvíc.

Dalším krokem bylo sehnat někoho, kdo celý design převede do reálu a to v odpovídající kvalitě…

Nalakovaný rám

Musím říct, že v tomto směru jsme měli docela štěstí. Podařilo se mi kontaktovat Tomáše Kutina ze SingleBe Bikes a ten si na nás udělal čas. Tomáš vyrábí vlastní kola pod značkou SingleBe a jelikož nikdy nebyl zcela spokojený s kvalitou laků, které si nechával dělat, tak se rozhodl, že si laky bude dělat sám.

Nový lak vidlice

Štěstí jsme měli proto, že Tomáš odvádí skutečně výbornou práci a také proto, že dnes je maximálně vytížen vlastní značkou SingleBe a nové zakázky na lakování nepřijímá, což je tedy velká škoda, jelikož práci by od nás určitě měl 🙂

Dokonce i na představec došlo…

Rám bychom měli, záplety Corima zůstaly po upgradu kol na triatlonovém speciálu a tak jsme vybírali sadu. Původně byl požadavek na Shimano 105, ale po zralé úvaze a vzhledem k tomu jak luxusně nám vyšel lak by byla škoda osadit kolo „průměrou“ sadou a proto jsme nakonec sáhli po sadě Shimano Ultegra.

Sada Shimano Ultegra a pár drobností

Akce to byla poměrně dlouhá, ale musím se přiznat, že po doskládání kola jsem byl hodně spokojený a nebyl jsem v tom sám. Oproti původnímu kolu jsme se se stejným rámem dostali úplně na jiný level.

Kdo čte moje články, ten už asi tuší, jaká omotávka zdobí toto kolo… Supacaz 🙂
Sedlovka i sedlová objímka dostaly nový lak…
Přední část kola je skutečně vyladěná…
Klasická o originální, silnička…

Máte zájem o stavbu nebo upgrade vašeho kola? Neváhejte mě kontaktovat a třeba společně vymyslíme podobný osobní šperk…

Share :
Dedacciai Super Scuro – Campagnolo Record
30. 10. 2018
upgrade na Ultegra Di2
Merida Scultura 907 – upgrade na Ultegra Di2
14. 11. 2018