Silniční kola

Specialized S-Works Venge

Každej zapálenej cyklista si jednoho dne udělá tu radost a pořídí pořádnou silničku, protože pořádná silnička je prostě neutuchající láska a každodenní radost. No a nejinak je tomu i v tomto případě…

S-Works Venge + Fast Forward F6R disc tubular

Když mě kamarád oslovil se stavbou tohoto raketového speciálu, tak jsem neváhal. Na řečnickou otázku, že “takový kolo je radost stavět” jsem si dovolil odpovědět, že tomu zase až tak není… Na jednu stranu jasně, člověk pracuje s top materiálem a to radost je, ale na druhou stranu se také očekává top výkon mechanika a top výsledek. A to je svazující samo o sobě, navíc když kamarád je tak trochu “úchyl” (sory kámo :-)) a všimne si sebemenší nedokonalosti, odřeninky, nepřesnosti a tak dále…

Komponenty ke stavbě

Možná to na první pohled nevypadá, ale sestavit podobný stroj je docela záhul. Na jednu stranu vše trochu ulehčuje Di2 sada Shimano Ultegra, jejíž zapojení není zase tak náročné, ale když se zkombinuje s kotoučovými brzdami a téměř kompletní integrací, tak je to celkem hlavolam.

Musím ale uznat jednu věc a tou je precizní provedení od Specialized. A teď tím nemyslím jenom design a zpracování rámu a dalších komponentů, ale třeba i manuál, který je velmi podrobný a dává veškeré potřebné informace ke stavbě kola na zakázku. Manuál obsahuje kompletní rozkres vedení kabeláže včetně délek, způsobu montáže speciálních dílů a dává tak celkový obrázek o tom jak to vlastně inženýr myslel a to je prostě super. Jak pravil kasik: “Teda, to muselo dát příšernou práci, přitom taková blbost co?” 🙂

Dalším pěkným detailem je umístění řídící di2 jednotky do sedlové trubky. Není tolik na ráně jako když je na konci v řídítkách nebo nevzhledně pod představcem. Takový malý pokus, který vyšel bylo umístění bluetooth vysílače EW-WU111 do rámu, respektive jsem s ním “rozdělil” centrální kabel vedoucí od řídící jednotky do středu rámu. Shimano doporučuje umístění BT vysílače vně, nejspíše kvůli lepšímu signálu, ale i z karbonového rámu je signál silný natolik, aby se propojil na několik metrů daleko. Důvodem pro toto umístění je navíc možnost vyndat sedlo se sedlovkou v případě transportu kola letadlem, což by bez další propojky nebylo možné, takže jsme spláchli dvě mouchy jedním vrzem.

Řídící jednotka EW-RS910 v sedlovce

Trochu složitější je v tomto případě porovnat kabeláž v oblasti řídítek. Nicméně bych dal k dobru, že se Specialized nesnažil úplně všechno ukrýt do řídítek a představce jako tomu bylo u předchozího modelu Vias. Zde není kabeláž vůbec vedená představcem, pouze je speciální příchytkou zespodu přišroubovaná a skrze podložky vede do hlavového složení a do rámu. Tady bych poznamenal, že v případě snižování řídítek není nutno nic rozpojovat. Podložky jsou dělené, tudíž je lze vyndat přes kabely. Každopádně v případě kdy budete chtít zachovat aero krytku nad zátkou hlavového složení, bude potřeba vždy uříznout a zarovnat krk vidlice přímo s představcem.

Omotávka Supacaz

Standartně bych upozornil na omotávku, SUPACAZ 🙂 kdo čte moje články, ten už ví… Tady ovšem nešlo jinak, rám má totiž veškeré nápisy a loga vyvedené do měňavé modro / zelené metalízy. Sice to vynikne pouze z blízka, ale Supacaz vyrábí omotávku v naprosto stejném designu se stejnými vlastnostmi a to mi příde hodně COOL! Koho by to zajímalo, tak jde přesně o Model Supacaz Bling Tape Oil Slick.

Fast Forward F6R, galusky challenge CRITERIUM

Co se týče kol, tak se jedná o galuskovou verzi. Je to s podivem, většina lidí dnes volí pláště, ale rozhodně nic proti. Po dohodě jsme galdy nalepili lepidlem, postupně se k této metodě začínám vracet. Oboustranná lepící páska TUFO má svoje kouzlo v jednoduchosti a rychlosti instalace, ale lepidlo je tak silné, že se galusky velmi špatně sundavají a už se mi několikrát stalo, že s páskou z ráfku šlo dolů i několik vrstev karbonu a to není nic co by člověk viděl rád… No a v neposlední řadě je zde malá úspora váhy a to se počítá.

FSA Power Box Al

Bystřejšímu pozorovateli neunikl pohled na kliky FSA, které jaksi do konceptu kola zcela nezapadají. Je to úmysl, ikdyž takový nutný… Jedná se o kliky z původního kola, protože stále čekáme na nové kliky Giant Power Pro Power Meter Ultegra R8000, které mají přijít na přelomu ledna a února 2020. S klikami se pojí i středové složení, v tomto případě Specialized standardně osazuje variantou BB30 od Ceramicspeedu.

Specialized S-Works Venge – Shimano Ultegra Di2

Koho by zajímala cena, tak vězte, že ke dvě stě tisícům nemá moc daleko 🙂 váha 7,7 kg na první dobrou neoslní, ale přeci jenom jde o aero speciál a je zde kladen důraz na jiné vlastnosti . Ze zkušeností vím, jak se dokáže při jízdě pozitivně projevit například vyšší tuhost.

Bohužel jsem použil malou kartu, takže video jen z části stavby…

Chcete si splnit sen a postavit si vlastní kolo na zakázku podle svých představ? Neváhejte mě kontaktovat, určitě najdeme společnou řeč.

Share :
Trek Émonda SL – Shimano Ultegra Di2
12. 12. 2021
Colnago AC-R – Shimano Ultegra
25. 11. 2019
1 Comment
  • Novou silničku jsem vybíral dlouho. Po zkušenostech s klasickou koncepcí jsem zatoužil po Aero rámu a nakonec padla volba na venge. zkušenosti jiných závodníků a jezdců hráli do karet ke správné volbě. a to taky byla. první švihy byly naprosto parádní. každý den, kdy na tom sedím kolo frčí parádně.
    Stavbu kola jsem svěřil Michalovi, má kola servisuje dlouhodobě a vždy najde to nejlepší řešení pro správný chod. navíc i preciznost práce pro mě hraje velkou roli. své kola jen tak někomu nesvěřuji, ale když jde kolo michalovi, vím, že je v těch nejlepších rukou. Bikeranch krejcárek má tOP servis. navíc zkušenosti se špičkovým materiálem má málokdo. každému doporučuji.