Silniční kola

FELT FR1

Na začátku všeho byla touha mého zákazníka kamaráda po nové a lepší silničce. Aby bylo jasno, původní 2 roky staré kolo byl Giant TCR Advanced 1, takže karbonový rám, kompletní ultegra a základní kola. Postupně se z touhy stala závislot a lamentace nad konceptem skončila asi takhle: “Majkle, dej tam to nejlepší!” 😀  a to člověk rád slyší, protože bylo jasné, že kvalitním materiálem se to bude jenom hemžit a do jisté míry jsem měl volné ruce v celkové koncepci kola.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=G9mdzvTWpn4[/embedyt]

 

Požadavků přeci jenom pár bylo:

  • celkově lepší kolo na všech úrovních oproti původnímu stroji
  • elektronické řazení
  • dobrá kola navíc kompatibilní s triatlonovým speciálem
  • decentní a maximálně integrovaný design
  • originalita

Výběr rámu padl na FELT FR 1, který je ve své kategorii opravdu top. Di2 ready, decentní design, skvělá váha, parádní tuhost, dobrá geometrie a hlavně přijatelná cena v kombinaci s originalitou, jelikož tato značka u nás zase tak často nejezdí, ale přesto se jedná o lídra na poli silničních kol, který má zaručenou kvalitu. K rámu se samozřejmě pojí i celokarbonová vidlice.

kolo na zakázku

Decentní design rámu FELT FR 1 a preciznost sady Shimano Dura hezky ladí…

 

Zapletená kola po dohodě musela splňovat jednu zásadní vlastnost a tou byla plášťová varianta, jelikož jde pořád o kolo na kterém se bude trénovat a ne jenom závodit. Plášťová varianta jde samozřejmě trochu proti ideální váze, ale jistota v tom, že duši člověk vymění kdykoliv a kdekoliv je v tomto ohledu důležitější. Podařilo se nám dobře sehnat kola ZIPP 303 firecrest s černými samolepkami. Pláště od Schwalbe One a extra lehké duše Tubolito.

kolo na zakázku

Nenápadný, ale o to více fascinující stroj

 

Řadící a pohonné komponenty zde kompletně zastupuje Shimano Dura Ace. Převody 52×36 a 11-30 zubů do každého terénu ideální. V rámci skladby sady bylo potřeba brát zřetel na čistý design celého kola, proto jsem nechtěl dávat třízdířkovou A propojku pod představec, ale ideálně použít propojku integrovanou do oblouků řídítek.

S tímto přímo souvisí i výběr kokpitových doplňků. Zde se mi podařilo krásně propojit již koupená kola ZIPP a kokpit ke kolům hezky dopárovat. Řídítka ZIPP SL-70 Ergo totiž mají vstupní otvory, kterými je možné protahat kabely od vnitřní propojky. Proto nám z řídítek vede jeden jediný kabel přichycený na brzdový bovden, navíc s novým decentním bluetooth vysílačem EW-WU111 od Shimana.

kolo na zakázku

Kokpit ZIPP s mou oblíbenou omotávkou Supacaz

 

Sedlovka a představec taktéž od firmy ZIPP a to sice z řady SL speed. Sedlo je většinou trochu loterie, ale vzhledem k celkovému pojetí kola se celokarbonové sedlo Fizik Arione 00 nabízelo a navíc už bylo dopředu lehce otestované. Karbonové košíky ZIPP jsou už jen detailem tvořící celek. Ještě nutno dodat, že omotávku jsem si zamiloval od firmy Supacaz. Je to prosté, má spoustu designů, výborně se motá a hlavně je ideálně tlustá, má skvělý povrch a prostě se dobře drží.

Třešničkou na dortu jsou pedály s měřičem výkonu od Garmin v aktuálně nejnovější třetí generaci, která již nemá žádné periferie a také středové složení Ceramicspeed, které se točí opravdu božsky. Kvalitní materiál prostě dělá divy a vždycky mi to nedá vzpomenout si na juniorská léta a slova trenéra: “V kole to neni…”. Nerad se přu se zkušenějšíma, ale v kole to je! 🙂

kolo na zakázku

Waty nemůžou chybět aneb Garmin Vector 3 dual

 

Po zajetí kola, během garanční prohlídky ještě budeme ladit nastavení Di2 komponentů, hlavně jízdních režimů. Dura Ace páky mají také shora vepředu tzv. D-fly tlačítka, kterými je možné buď řadit nahoru a dolu smyk nebo šaltr a nebo je třeba také možné s nimi ovládat obrazovku propárovaného cyklopočítače Garmin a další. V jednoduchosti je sice síla, ale v možnostech je komfort…

Jako určitou přidanou hodnotu jsem dal kolu do vínku vedení bovdenu k zadní brzdě vcelku. Originálně měly průchodky zarážky a lanko vedlo rámem holé. Původně jsem to tak měl udělané, ale po zapojení do brzdové čelisti mi přišlo, že to není úplně ono. Tento tuning děláme běžně na horských kolech, kde takhle vedeme bovden k přehazovačce vcelku a přizpůsobujeme tomu zarážky a průchodky pro bovdeny. Je pravda, že vrtat do průchodek na takto drahém kole je trochu ulítnutý, ale funkce je hlavní a těch pár gramů navíc za bovden vcelku vyváží parádně fungující brzda.

kolo na zakázku

Ostré zadní křivky…

 

Váha nebyla dopředu nijak kalkulovaná a tak mě výsledek více než překvapil. Konkrétně 6.97 kg tak jak kolo vidíte na fotkách, tedy včetně relativně težkých pedálů, košíků na lahve a i s plášťovými koly. Pod 7 kg jsem to nečekal, radost na všech frontách byla na místě, tohle kolo na zakázku se prostě povedlo. Mam slíbeno, že se budu moct svézt, upřímně už se těším! 🙂

Nákup komponentů jsme realizovali v Bikeranch na Krejcárku, celková cena za stavbu kola zhruba odpovídá slušně vybavené Dacii Logan 🙂 Pojištění kola proti krádeži, vandalismu a poškození jsme individuálně sjednali s ERV pojišťovnou, cena pojistného na dva roky činí 15.390,- korun, vztahuje se na celý svět s maximálním plněním do výše 150 tisíc korun.

kolo na zakázku

Člověk by se hnedka svezl někde v kopcích

 

Zajímala by vás také stavba kola na míru přesně podle vašich požadavků? Nechte si udělat nabídku!

Galerie

[Best_Wordpress_Gallery id=”20″ gal_title=”Karlos FELT FR1″]

Share :
FELT F4 – přechod na Shimano Ultegra Di2
28. 11. 2018
FELT VR 3W dámské gravel kolo + Shimano Ultegra Di2
10. 12. 2018