Realizované projekty Silniční kola

Specialized Venge Vias

Přestavba kola Venge Vias byla od začátku příjemná prácička, jelikož Vias je kolo, které se mi hodně líbí, ale tak nějak jsem tušil, kde asi bude problém a slabina celého stroje…

Zákazník dodal kolo na mechanické sadě Shimano Dura Ace a dodal i sadu Sram Red eTap, kterou bylo potřeba namontovat. Dílčí, ale z mého pohledu velmi zásadní bylo zprovoznit velmi bídné brzdy. Toto kolo má kompletní itegraci bovdenů a dalo mi celkem práci rozklíčovat čím chtěl basník co říci…

Přestavba kola

Integrace brzdových bovdenů. Řadící jsou už pryč…

 

Problém s integrací lanek a bovdenů bývá v tom, že bovden většinou nevede ideálním obloukem a navíc bývá několikrát zakroucený do zatáčky. Více ohybů dělá velký odpor, což snižuje účinnost brzdy a způsobuje to, že se brzda nevrací, tudíž páka není vratnou pružinou brzdy napínaná a ze začátku zdvihu má mrtvý chod. K tomu všemu se ani čelisti tolik nerozevřou a špalky mohou škrtat o ráfek. Zde byly všechny výše popsané problémy více než patrné.

Přestavba kola

Vyústění brzdového bovdenu přední brzdy

 

To znamenalo kompletní kabeláž vyndat (tu řadící natrvalo) a brzdovou kompletně vyměnit, rozebrat čelisti, všechno luxusně vyčistit, rozchodit, a natahat nejlepší možná lanka, bovdeny a vše ještě pořádně promazat co možná nejklouzavějším olejem.

Přestavba kola

Vyústění bowdenu k zadní brzdě

 

S touto fází jsem hodně bojoval. Bohužel za mě musím konstovat, že ačkoliv to vypadá krásně, funguje to fakt špatně a je to prostě věc ke zlosti. Celá přestavba kola byla díky brzdám dost náročná a vzhledem k tomu, že mě tlačil čas, tak nebyl moc prostor pro zamyšlení se nad věcí…

Přestavba kola

Někdy je petřeba si kolo hodit na krovky, aby byl lepší přístup

 

Většinou se vyhýbám hodnocení a vychvalování olejů a maziv, ale pro tentokrát udělám vyjímku. Jediné mazivo, které dokázalo zajistit tak velkou kluznost, aby se čelisti úplně otevřely a páka chodila hladce, byl mazací olej od Interflonu s polarizovanými částečkami teflonu. Nebýt tohoto oleje, tak jsem kolo předával ve stavu, kdy bych nebyl spokojený a to já dělam velmi nerad…

Přestavba kola

Zadní bezdrátová přehazovačka Sram Red eTap

 

Samotná montáž a vyladění bezdrátového systému Sram Red eTap už šla jednoduše. Na tomto kole vyjímečně chodil přesmykač na první dobrou a nebylo vůbec třeba dělat jakékoliv korekce.

Přestavba kola

Přední bezdrátový přesmykač Sram Red eTap

 

Co se týče řazení, tak zákazník byl nadšený a spokojený a celá přestavba kola se díky tomu povedla na jedničku. Bohužel výkon brzd v tomto podání je fakt bídný a samozřejmě se v čase zhoršuje díky tomu, jak degraduje kvalita bovdenu a lanka. To všechno vedlo k tomu, že kolo šlo brzy do světa a nový model už byl na kotoučích…

Přestavba kola

Hotovo a jde se domu, cca 22:00, kolo zítra ráno letí na Malorcu…

 

Tady bych rád poznamenal, že jsem v tomto směru spíše konzervativní a na vlastní silničce mam karbonová kola a klasické brzdy. Nebrzdí to bůhví jak dokonale, ale díky relativně dobré technice ve sjezdu se s tím dokážu vypořádat. Nicméně po tom, co jsme si na velké předváděcí akci Meridy v Ruhpoldingu mohli v reálném provozu vyzkoušet silničky na kotoučích, tak musím konstatovat, že bych si asi rychle zvyknul.

Zkušenosti našich zákazníků mi dávají za pravdu. Kdo si koupil silničku na kotoučích, ten se začal cítit ve sjezdu jistěji a ve výsledku i zrychlil. Vývoj a lobby velkých značek nezastavíme, musíme se podřídit a přidat na stranu silnějšího, takže další silnička bude kotoučová 🙂 stejně už asi nebude ani na výběr…

Máte také zájem o přestavbu vašeho stávajícího stroje na nějaké lepší a novější komponenty? Kontaktujte nás a my vám uděláme cenovou nabídku na práci i materiál!

Galerie

[Best_Wordpress_Gallery id=”14″ gal_title=”onza Specialized Venge Vias”]

Share :
FELT VR 3W dámské gravel kolo + Shimano Ultegra Di2
10. 12. 2018
Bianchi Infinito CV – přestavba na Shimano Ultegra
13. 9. 2020
1 Comment
  • Dobry den,

    VLASTNIM stejny model S works Venge Vias DI2 2017 v cerne leskle barve. A nemuzu si stezovat na brzdu jak zadni tak predni(hladky chod i rozevirani presne na stred). asi neumite moc tvarovat bowdeny vnitrkem, mel by jste mit na takove veci kameru,ktera se strci do utrob a hned vidite kudy vest bowden navic ve vnitrku ramu jsou vystupky na ty bowdeny aby se nekroutili ! Stourat se v kolu za 250 000 Kc bez kamery v tomto pripade nazivam blbosti ! pisete ze nemate moc casu zamyslet se nad veci a hned delat to neni moc moudre lepsi je 2x resit a jednou delat.
    Myslim ze jste kolu dal co proto a napadeno odbornikem, doufam ze zakaznik vzal kolo do specializovaneho obchodu a ze mu to udelaly jak to ma byt. Vicekrat bez kamery tohle nedelejte.