Ostatní kola

Specialized Tricross – Campagnolo Centaur

Možná trochu netradičně může vypadat skladba komponentů na tomto cyklokrosovém kole, ale proti gustu… Marně bych tahal z paměti, zda-li jsem v poslední době na profi cyklokrosových závodech viděl kolo na kampě. Na druhou stranu jsem sám v juniorských letech sedlal italský rám Zanella na sadě Campagnolo Veloce, takže proč vlastně nezvolit italskou komponentovou klasiku 🙂

Specialized Tricross - Campagnolo Centaur

Pravdou ale jest, že zákazník chtěl komponenty Campagnolo vyzkoušet, takže jsme ve spolupráci s Bikeranch na Krejcárku objednali základní sadu Campagnolo Centaur. Zákazník si dodal rám Specialized Tricross, kola Fullcrum Racing 5 a karbonový kokpit. Jelikož kolo není primárně myšleno na jízdu v těžkém terénu, ale spíše jako štěrkolet, tak jsme zvolili pláště Schwalbe G-One speed a vše nasadili na mlíko bez duší.

Specialized Tricross - Campagnolo Centaur

Kde jsme podle domluvy šetřit nechtěli byly brzdy. A musím říct, že jsem byl opravdu rád, protože jsme vybrali opravdu luxusní brzdové čelisti Avid Shorty Ultimate. Je skoro zvláštní napsat slovo “luxusní” a “Avid” v jedné větě, ale je to skutečně tak :-). Je pravdou, že hydraulické kotoučovky od Avidu byly trochu slabší co se spolehlivosti týče, ale cyklokrosové čelisti Avid Shorty Ultimate, to je zcela jiná písnička… Kde jsou ty časy, když jsme se smrtí v očích drtili sjezdy na oldschool cantilever brzdách Weinmann… Mam pocit, že právě během těchto let naši třenéři asi vymysleli pořekadla typu: “Kdo brzdí nevyhrává” a “Kdo nepadá jezdí pod svoje možnosti” 🙂

Specialized Tricross - Campagnolo Centaur

Jelikož Campagnolo nenabízí cyklokrosovu verzi převodníků, tak bylo potřeba sáhnout po jiné značce klik. Výběr nakonec padl na crankset FSA Gossamer Pro ABS 386EVO. Po instalaci závitového středového složení a dotažení levé kliky bylo jasné, že zde něco nesedí, jelikož se kliky v podstatě odmítaly otáčet. Už při dotahování jsem viděl, že klika dosedá na ložisko a to mi ještě nějaký závit do konce chyběl. Nicméně těch pár desetinek se v pohodě dohnalo zafrézováním dosedací plochy na mufně rámu…

Specialized Tricross - Campagnolo Centaur

Trochu strach jsem měl z řídítek FSA K-Force Wing a má obava se potvrdila. Bovdeny od řazení a brzd zde vedou vnitřkem a potíž kupodivu nebyla s jejich protažením, ale s následnou průchodností řadícího lanka. Celkem by mně zajímalo jak s tím mohl někdo jezdit (řídítka byla již použitá), protože řadící bovden vedl přes ostrou hranu, kde se lomil a lanko jím nešlo ani prostrčit. Nakonec jsem musel řadící bovdeny z řídítek vyndat a vstupy ještě vytunit malým kulatým pilníkem, aby to vůbec mohlo fungovat.

Specialized Tricross - Campagnolo Centaur

Když už jsme u těch řídítek, tak jsem zákazníka ukecal na omotávku Supacaz 🙂 je jasné, že radost z kvality nakonec převážila smutek z ceny 😀

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=QQrysyKp20U[/embedyt]

 

Máte také zájem o stavbu vlastního kola na zakázku? Neváhejte mně kontaktovat!

Galerie

[Best_Wordpress_Gallery id=”40″ gal_title=”Specialized Tricross – Campagnolo Centaur”]

Share :
CrMo Kolos – Shimano SLX
25. 9. 2020
Giant Revolt Adv.2 – Shimano GRX Di2
25. 10. 2020