Ostatní kola

Giant Revolt Adv.2 – Shimano GRX Di2

Giant já osobně považuji za jednu z top značek na cyklistickém trhu. Kdykoliv jsem měl možnost projet se na jejich silničním kole, jen mě to utvrdilo. O systému Maestro, který Giant používá u horských celoodpružených kol už bylo napsáno hodně a jedná se dnes již o legendární konstrukční řešení. O to víc člověka překvapí, že se taková značka jako Giant pustí do „bastlení“ kotoučových brzd vlastním systémem Giant Conduct

Systém brzd Giant Conduct

Systém Giant Conduct funguje na principu převodu brzdného impulzu z klasické mechanické páky na píst umístěný v hydraulickém systému před představcem, odkud už hydraulika dávkuje sílu na pístky v hydraulickém třmenu. Jelikož se jedná o dost ojedinělý systém, má s ním spousta mechaniků problém, což jenom přispívá k nevalnému brzdnému výkonu.

Giant Revolt Advanced 2 MY 2019

Není tedy divu, že mi v mejlu přistál požadavek na upgrade kola, kde výchozím bodem této přestavby bylo zbavit se polovičně fungujících brzd a spolu s tím přezbrojit kolo na elektronické řazení. a to celé v režii gravel sady Shimano GRX Di2.

Shimano GRX Di2

Poslal jsem tedy nabídku, doladili jsme detaily a dohodli se, že objednám sadu a kolo přestrojíme.

K nastavení polohy brzdových pák jsem použil horkou novinku v mé dílně a to sice přípravek od italské firmy Bicisupport. Mam zkrátka rád, když je vše na milimetr přesné a toho lze přípravku docílit jen velmi těžko…

Pokud to jde (a tady to šlo), tak primárně při přechodu na Di2 používám řídící jednotku do řídítek. Na provedení je to sice trochu složitější řešení, ale dobře to vypadá! 🙂

Řídící jednotka do řídítek Shimano EW-RS910

Kabel vedoucí do rámu se schová do bužírky spolu s hadicí od zadní brzdy a výsledkem je naprosto čistý kokpit, ze kterého vedou „jen“ hadice / bovdeny brzd.

Jen dva kabely nic víc, nic míň…

Vzhledem k tomu, že ke kolu nebyl žádný příbal, tak bylo potřeba vyřešit pár „detailů“, jako třeba na místo systému Gaint Conduct dát klasické čelo představce, vyřešit připevnění baterie v sedlovce a také průchody kabelů v rámu.

Upgradovaná průchodka pro Di2 kabel

Hodně záležet jsem si dal s průchodkou zadní brzdy do rámu. Jelikož jsem k této hadici sdružil Di2 kabel, tak bylo potřeba pro něj udělat v průchodce místo a také celkově trochu zvětšit otvor, abych mohl bužírku prostrčit až do rámu a celý přechod byl tak designově zahlazený.

Brzdy Shimano GRX s kotouči SM-RT800

Kdo by pochyboval nad rozdílem v účinnosti brzd, pochyboval by naprosto zbytečně. Rozdíl v projevu na páce co se týče chodu, tvrdosti a celkové účinnosti je diametrální a kdo zkusí, nechce jinak.

Shimano GRX

Dlužno dodat, že upgrade kola byl započat už dříve (přechod z 2×11 na 1×11, nové kliky a hlavně výplety Mavic). Přechodem na Di2 už se pouze uzavřel kruh a z larvy se mi ve stojanu vyklubal krásný motýl 🙂

Giant Revolt Advanced 2 na sadě Shimano GRX Di2.

Pokud zvažujete upgrade svého kola na novou sadu (nebo další úpravy a upgrady), tak mi neváhejte napsat a nechat si nacenit materiál a práci. Třeba se také domluvíme…

Share :
CrMo Kolos – Shimano SLX
25. 9. 2020
Specialized Tricross – Campagnolo Centaur
15. 4. 2019