Silniční kola

Wilier Izoard – Sram Red eTap

Je pravda, že poslední dobou stavím kola spíše na elektronických sadách Shimano Di2, ale v tomto případě bylo čistější řešení díky bezdrátové sadě Sram Red eTap. Základ celé stavby je již trochu starší, ale pořád kvalitní rám Wilier Izoard. Kolo bylo původně osazeno sadou Campagnollo Centaur, která už si svoje odjezdila a navíc bylo potřeba sjednotit počet rychlostí s triatlonovým speciálem.

Stavba Willier Izoard na sadě Sram Red eTap

Wilier Izoard

 

Rám jsem dostal již odstrojený a o celkové koncepci kola bylo již od začátku celkem jasno. V první řadě bylo potřeba rozhodnout, jestli lze nenásilně použít Di2 sadu od Shimana. Rám od výroby nebyl na elektroniku připravený, ne vždy to ale musí být problém. Nicméně v tomto případě opravdu nebylo možné protahat kompletní kabeláž rámem, tudíž volba padla na 11ti rychlostní Sram Red eTap.

Stavba Willier Izoard na sadě Sram Red eTap

Sram Red eTap

 

Část sady jsme zajistili díky spolupráci s Bikeranch Krejcárek. Co nebylo dostupné u dovozců v ČR jsme objednali z Německa. Spolu s rámem zákazník dodal pár komponentů z původního kola, to znamená sedlo Selle Italia, sedlovkou, řídítka a představec, vše Ritchey WCS, navíc řídítka a sedlovka v karbonu.

Stavba Willier Izoard na sadě Sram Red eTap

Ritchey WCS

 

Karbonové výplety v plášťovém provedení od méně známé anglické firmy Hunt Bike Wheels. Pěkná a podle všeho kvalitní kola za rozumnou cenu. Zadní ráfek o výšce 50 mm, přední 36 mm. Kola jsme obuli do 25 mm plášťů Schwalbe Pro One s dušemi Schwalbe SV20 s délkou ventilku 60 mm. Kola brzdí sadové čelisti Sram Red Aero link.

Stavba Willier Izoard na sadě Sram Red eTap

Výplety HUNT, pláště Schwalbe, Sram Red

 

Nastrojit sadu Sram Red eTap zase tak složité není, nicméně bylo potřeba zbavit se opěrek pro řadící bovdeny, které jsou k rámu přinýtované. Ke slovu se tedy dostala vrtačka, jemný smirkový papír, černý lak a trocha epoxidového lepidla. Po zbavení se se těchto “přežitků” dostalo kolo úplně nový svěží nádech. V podstatě kdo kolo viděl, ten uznal, že vypadá fakt dobře a i na to o jak starý se jedná rám, tak design kola je prostě geniální.

Stavba Willier Izoard na sadě Sram Red eTap

Stavba Wilier Izoard na sadě Sram Red eTap

 

Pěkným detailem jsou kliky Quarq od Sramu s integrovaným měřičem výkonu. V dnešní době velmi oblíbenou kombinací jsou semikompaktové převodníky v provedení 52×36 zubů, kombinované s kazetou 11-26 zubů.

Stavba Willier Izoard na sadě Sram Red eTap

Wattmetr Sram Quarq

 

Jak bývá zvykem, tak omotávka Supacaz opět nechybí. Zde je další pěkný detail a to sice přídavná řadící tlačítka na vrchu řídítek. Ta jsou schovaná pod omotávkou a rozhodl jsem se je umístit na spodní stranu řídítek. Uvidíme jak to bude vyhovovat, ale dle mého úchopu se jedná o ergonomicky nejlepší variantu.

Stavba Willier Izoard na sadě Sram Red eTap

Řadící Blips tlačítka pod omotávkou Supacaz

 

Z videa je jasně patrné, kdo v práci maká a kdo se na práci jenom rád dívá… 😀 co tam vidět není je tělocvik s kolem ve chvíli, kdy mi zbytek odvrtaného nýtu zapadl do rámu a za boha se mu nechtělo ven… Dělat věci pořádně a dotáhnout je do konce dá někdy opravdu zabrat…

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=vP55v_JlEnA[/embedyt]

 

Máte zájem o stavbu kola na zakázku? Neváhejte mě kontaktovat!

Galerie

[Best_Wordpress_Gallery id=”36″ gal_title=”Willier Izoard Triestina Sram Red eTap”]

 

Share :
Ridley Fenix SL – Campagnolo Potenza
11. 10. 2020
Specialized S-Works Venge
21. 12. 2019