Realizované projekty Silniční kola

FELT VR 3W dámské gravel kolo + Shimano Ultegra Di2

Důvody k přestavbě dámského gravel kola FELT VR 3W na elektronickou sadu Shimano Ultegra Di2 byly hned dva. Prvním byl fakt, že mechanické řadící páky v kombinaci s hydraulickou brzdou jsou dost robustní a moc se nehodí do drobné dámské ruky.  Druhý důvod je spíš takový bonus, které má elektronické řazení od Shimana a tím je synchronizované řazení. Dámy mají dost často problém s křížením řetězu při řazení a obecně vnímání pro techniku je slabší než u mužů. Tento fakt může při vyjížďce vyprovokovat i nějaký ten spor 🙂

Akční sada Shimano Ultegra Di2

 

Základem přestavby je akční sada Shimano Ultegra Di2. Avšak tato sada má klasické páky pro mechanické brzdy, proto bylo ještě potřeba objednat páky pro hydraulické brzdy. Další změnou v sadě byla přehazovačka, kde jsme starší verzi přehazovačky RD-6870 vyměnili za novější model RD-R8050-GS s delším vodítkem. Toto vše jsme zařídili v Bikeranch na Krejcárku.

Přehazovačka Shimano Ultegra Di2 RD-R8070-GS

 

Důvodem pro změnu přehazovačky je, že zvládne rozsah kazety 11-34 zubů. Faktem ale je, že jsme na toto kolo dávali MTB kazetu s rozsahem 11-36 zubů. Přehazovačka v pohodě zvládne i o dva zuby větší rozsah, ale kupodivu dobře funguje i na MTB kazetě. Mechanická verze přehazovačy RD-R8000-GS toto zvládne v pohodě také! Pro dámské gravel kolo jsou lehké převody velku výhodou…

Standartní šroub do nových pák nepasuje…

 

Celkem zásadní zásek nastal ve chvíli, kdy jsem chtěl napojit hadice do pák. Nové páky Ultegra ST-R8070 a Dura-Ace ST-R9170 totiž používají úplně odlišný šroub pro rozlisování olivy v páce. Nicméně chytré hlavy v Shimanu rozhodly, že ušetří pár drobných a šrouby k pákám nedají… Další rozdíl oproti jiným brzdám od Shimana je v použití odlišného odvzdušňovacího otvoru v páce. Naštěstí v tomto případě byla přibalena plastová redukce na standartní odvzdušňovací kalíšek…

B propojku lze krásně protáhnout dírou pod středovým složením

 

Už takto jsem čekal 14 dní na páky z Německa a musel jsem čekat další dva týdny než dorazí pár šroubů za sto korun. Smutnou pravdou je, že tyto šrouby jsou sice standartním náhradním dílem, ale nikdo v evropě je nemá podle webu skladem. Shimano holt nepředpokládá, že by někdo dělal upgrade ze starší / nižší verze hydrauliky na novější / vyšší model.

Nové šrouby pro lisování olivy v pákách Ultegra a Dura-Ace

 

Takže pro zajímavost se jedná o náhradní díl pod katalogovým číslem Y8RD01000 a pod anglickým názvem „Flange connecting bolt (m9/black)“. Náhradní díly k jednotlivým komponentům lze dohleat na webu si.shimano.com.

Jemnější design kola po upgradu je znát

 

Při výměně sady jsem rovnou smázli kompletní servis, tedy mytí, leštění, rozborka + čištění a promazání středového a hlavového složení.

Galerie

[Best_Wordpress_Gallery id=“30″ gal_title=“FELT VR 3W upgrade na Di2″]

Share :
Specialized S-Works Tarmac SL6
15. 9. 2019
Rollingstone Finder – Shimano Ultegra Di2
26. 4. 2019