Silniční kola

Cervélo R5

V tomto případě jsem byl moc rád, že si zákazník vybral právě nás. Již v dřívější době jsme pro něj stavěli horské kolo a pravidelně servisovali všechna kola. Náš první úkol spočíval v nacenění a následném obstarání kompletní sady Shimano Dura Ace Di2, akorát bez klik. Zařízeno na prodejně Bikeranch na Krejcárku.

Shimano Dura Ace Di2

Kompletní sada s wattovými klikami ROTOR

 

Z toho vyplývá, že se nám opět ve stojanu uhnízdilo krásné kolo s Velkým potenciálem. Velké „V“ proto, že i rám je snad ten nejVětší, který Cervélo vyrábí 🙂 Krom toho, že jsme stavěli na luxusním rámu luxusní sadu Dura Ace Di2, tak jsme ještě vše ladili na dva páry luxusních kol ZIP 404 a 202 firecrest.

Je určitá sorta zákazníků, kteří přesně vědí co chtějí a jak to chtějí udělat.

Cervélo R5

Řezání krku vidlice, muselo být na milimetr přesně!

 

Výhodou je, že máme přesně dané notičky, ale nedej bože, aby jsme hráli falešně! 🙂

Jedním z hlavních důvodů pro elektronickou sadu byla špatná zkušenost s mechanickou sadou Sram Red. Sram byl a je dost „hrubý“. MTB i silniční sady se vyznačují ostrým, ale zároveň relativně přesným chodem. Uplně původně jsme vyřešili problém, kdy byla uvnitř rámu lanka překřížená, což způsobovalo problém hlavně na přehazovačce. Je to prosté, když zařadíte velkou placku, tak se zároveň trochu napne i překřížené lanko přehazovačky, to samozřejmě rozhází indexaci, takže dojde ke korekci napnutí lanka, ale ve chvíli, kdy se hodí vepředu na malou placku, tak se zároveň povolí i lanko na přehazovačce a je to zase v čoudu. U rámů s vnitřním vedením lanek jde o relativně běžnou věc.

Shimano Dura Ace Di2

Kliky ROTOR se prostě hodí ke všemu…

 

I po luxusním vyladění, výměně bovdenů a lanka byl systém Sramu docela hlučný. Spousta lidí by toto neřešila, protože vše jinak fungovalo perfektně. Jenže to by jste nesměli jezdit ve skupince nadšených cyklistů, kde víceméně všichni mají přesné japonské řazení. To jste pak za vyvrhela, protože všem kazíte příjemnou jízdu hlučným amerických šustěním 🙂

Shimano Dura Ace Di2

Luxusní řídítka Vision s integrovanými kabely a bowdeny

 

Dokonce a to se v podstatě vůbec nestává, zákazník trval na tom, že si sám namotá omotávku! Souvisí to jistě s tím, že si nejdřív detailně naladí pozici pák a následně si to prostě dodělá sám. Já vždycky říkám, šikovný mechanik se pozná podle dobře namotané omotávky.  Já osobně jsem začal být spokojený až po několika letech a desítkách, možná stovkách namotaných omotávek… A tady musím zákazníkovy vyseknout poklonu, omotávky si motal vždycky sám a vždycky to byla precizní práce…

Shimano Dura Ace Di2

Shimano Dura Ace Di2

 

Dalším z požadavků bylo vyladění brzd a řazení na dvoje různá kola. Běžně toto bývá problém, protože každý náboj je trochu jiný a stačí desetina milimetru rozdílu v poloze kazety a řazení už nefunguje tak jak má. Naštěstí šlo o dvoje tovární kola ZIPP se stejným nábojem, takže to zase takový problém nebyl. Nižší ráfky bylo potřeba vycentrovat na střed a trochu dotáhout, tím se zařídí, že brzda zůstává po výměně kol ve stejné poloze a vzhledem k tomu, že i šířka ráfků je víceméně identická, tak není při výměně kola potřeba nic řešit.

Shimano Dura Ace Di2

Shimano Dura Ace Di2 krásně ladí k designu celého kola

 

Je úplně úžasné, jak může být tak velké kolo lehoučké. Člověk by v první chvíli řekl, že musí být z papíru… Nic to ovšem nemění na tom, že jde o tuhé a nekompromisní kolo na zakázku v topové výbavě!

Shimano Dura Ace Di2

Cervélo R5 na sadě Shimano Dura Ace Di2

 

Ještě jsem zapomně zmínit, že kliky obstarala firma Rotor a to dokonce ve verzi s watmetrem. Musím uznat, že z dálky jde o velmi nenápadný stroj, ale z blízka člověk pozná, že jde o pěknou raketu a to mě hodně baví!

Měli by jste také zájem o stavbu kola na zakázku? Kontaktujte nás a my vám uděláme nabídku!

Galerie

[Best_Wordpress_Gallery id=“16″ gal_title=“Cervélo R5″]

Share :
Bianchi Infinito CV – přestavba na Shimano Ultegra
13. 9. 2020
Colnago AC-R – Shimano Ultegra
25. 11. 2019