S tímto projektem na tuning kola mě oslovil můj kamarád a závodník hající barvy Bikeranch Teamu. Závoďáci většinou kolo po sezoně prodají a na další sezonu pořídí nový závodní speciál. Má to své opodstatnění, jelikož v terénu dostane materiál hodně zabrat a již druhu závodní sezonu se může projevit nespolehlivost některých komponentů… V tomto případě šlo ale o málo jeté kolo, tudíž na pořadu dne byl pouze upgrade.
Požadavků v rámci upgradu kola bylo několik:
Původní model Kellys Stage 70 je taková šedá miška. V reálu velmi pěkné kolo, ale je pravda, že se rychle omrzí. Po vyjasnění ideálního rozpočtu jsem dostal absolutně volnou ruku, čehož si vždy velmi vážím. Bylo proto pro mě důležité zhostit se úkolu s maximálním nasazením…
Na poli závodních MTB kol existuje pár etalonů kvality. Jsou to náboje Dt Swiss 350, ráfky NoTubes Crest a dráty Sapim CX Ray. Nejde o žádnou originální věc, ale v tomhle případě jde o ideální kombinaci váhy, tuhosti a celkové ceny. Tuning kola tedy začal zapletením, a výměnou kol.
Ne každý si troufne zaplétat tzv. straightpull náboje, to zanmená náboje, které mají vrtané díry pro přímou hlavičku drátu. Výhoda těchto výpletů spočívá ve větší tuhosti a stabilitě výpletu. Nicméně není úplně jednoduché vypočítat správnou délku drátů, proto většina lidí zvolí jednodušší cestu formou výpletů s klasickou zahnutou hlavičkou drátu.
Zde už se asi sluší napsat jakým směrem se začala celá přestavba ubírat. Jelikož k černé tak nějak sluší barva zlatá, rozhodl jsem se tuning provádět v této barvě. Jako první to schytaly niple ve výpletech…
Je samozřejmě sorta komponentů, které se dají ve zlaté barvě běžně pořídit, ale bylo mi už předem jasné, že s tímto se nespokojím. Jelikož mi kolo v dílně přistálo na zimu, tak bylo o jeho osudu na pár dalších měsíců rozhodnuto.
Z komponentů běžně dostupných jsem vybral nové košíky na lahve, dále zlatě eloxovanou objímku sedlovky a podložky pod představec. Dále šrouby do kotoučů, koncovky lanek a bovdenů a zlatý řetěz KMC.
Celkem zásadní proměnou si prošla vidlice. Z tohoto pohledu je to velmi vděčný komponent, jelikož nálepky se dají přelepit a hliníkové díly naeloxovat!
A právě eloxování bylo moje eso v rukávu pro tento tuning kola. Co se týče vidlice, tak do eloxu šlo téměř všechno, zátka vzduchového ventilku, víko vzduchové části, lockoutové kolečko, kolečko nastavení odskoku a matice pevné osy včetně pojistného plíšku. Navíc ještě zlaté nálepky…
Na elox jsem vzal ještě veškeré bovdenové koncovky patřící k rámu, dále lůžka pressfitových ložisek středového složení, matici zadní pevné osy a ovládací páčku lockoutu na řídítkách.
Kolo bylo do komponentu rozebrané, vidlice prodělala servis a došlo na kompletní repas brzd a také na úpravu vedení řadících bovdenů. Kellys standartně používá rozdělený bovden a lanko v rámu vede holé. Ze zkušeností jasně plyne, že to není dobré řešení, proto všechny průchody prošťouchnul vrták o průměru 5mm a bovdeny jsou nyní všude natahané vcelku, což znamené téměř celou sezonu bez starostí.
Kolo si ještě na konec vysloužilo nové XT pedály a nové silikonové gripy s objímkou od BBB. Pláště standartní Schwalbe Racing Ralph Addix Speed snakeskin v šířce 2.25″.
Výsledek nechť si každý zhodnotí sám, majitel byl více než spokojen a to je nejdůležitější. Nyní se jedná o originální a spolehlivé kolo na zakázku, které nikdo jiný nemá a to se počítá!
Pokud máte také zájem o tuning kola, nechte si od nás vypracovat nabídku!
Galerie
[Best_Wordpress_Gallery id=”12″ gal_title=”Mára Kellys Stage 70″]