Abych si hned na začátku nezačal připisovat všechny zásluhy, tak musím říct, že naše hydraulická rozdvojka kotoučových brzd je dlouhodobá záležitost na které se v průběhu let podílelo několik mechaniků a lidí okolo.
Celé tato záležitost vznikla na popud našeho handicapovaného kamaráda a zapáleného cyklisty, který má ochrnutou levou část těla a tak pro něj není možné ovládat zvlášť přední a zadní brzdu oběma rukama. Je tedy potřeba, aby oba brzdiče ovládala najednou jedna brzdová páka na pravé straně řídítek.
Jako průkopník v řešení tohoto problému byl Pan mechanik Dan Boubín. Dan dal dohromady myšlenku na sjednocení tří banjo koncovek, které se běžně používají pro přechod mezi hadicí a brzdovým třmenem na růzých modelech kotoučových brzd.
Výhoda tohoto systému je v jednoduchosti a možnosti řešení tzv. na koleni. Nevýhodou ovšem byly průsaky kapaliny a zavzdušňování brzdy v průběhu několika týdnů užívání a značná “houbovitost” na páce. Bylo tedy potřeba častěji brzdy odvzdušňovat, což je v sezoně kdy je obecně v cyklistice frmol celkem nešikovné.
Slovo dalo slovo a rozjel se projekt na výrobu vlastní hydraulické rozdvojky kotoučových brzd z jednoho kusu materiálu. My jsme do projektu vnesli požadavky na provedení a základní řešení, výrobu si pořešil zákazník sám externě. Nutno říci, že bez pomoci člověka s výrobními prostředky a ochotou by toto nešlo realizovat!
Po odzkoušení na dvou kolech (silničce a bajku) jsme došli k závěru, že hydraulická rozdvojka kotoučových brzd funguje výborně!
Poslední aplikaci hydraulické rozdvojky jsme učinili na nové elektrokolo Giant Full E+. Toto řešení nám dovoluje zachovat původní komponenty na kole bez nutnosti výměny za drahé speciální brzdy od Magury, která jinak sjednocení na jednu páku nabízí.
Vzhledem k tomu, že vše již bylo odzkoušené, mohli jsme poslední rozdvojku trošku designově poladit. Výrobek od strojaře má základní tvar, který moc krásy nepobral…
Ke slovu přišla bruska, pilníky, smirkové papíry a leštící houbička. Výsledek dvouhodinové obráběcí činnosti je docela líbivá a výrazně hubenější hydraulická koncovka kotoučových brzd. Výsledek se nám všem natolik líbil, že jsme zavrhli původní záměr eloxování a nechali jsme přiznaný surový materiál na kterém je krásně vidět ruční práce…
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=iEiQDIXc1Mw[/embedyt]
EDIT 4.11.2019
Jelikož se naskytla možnost a získali jsme kontakt na další šikovné lidi, tak jsme dali hlavy dohromady a vznikla nová verze hydraulické rozdvojky pro kotoučové brzdy!
Dalo by se říct, že lépe už to nejde, jelikož zpracování je totálně profi, váha je minimální a prostě to vypadá dobře! Držíme si pár vyrobených kusů v zásobě, pokud tedy máte zájem, tak nám dejte vědět a domluvíme se na předání, případně montáži. KONTAKT
Pokud máte zájem na uskutečnění zakázkové práce, tak můžete využít kontaktní formulář.
Galerie
[Best_Wordpress_Gallery id=”26″ gal_title=”Rozdvojka hydraulické kotoučové brzdy”]
Dobrý den.
Prosím sháním pro jednoho svého zákazníka rozdvojku na hydrauliku Shimano. Chce osadit tříkolku elektromotorem a potřebujeme zajistit brždění obou zadních kol. Je to zákazník se zdravotními problémy a chce se vrátit alespoň takto na kolo.
Jaká je cena za rozdvojku?
Děkuji Jiří Ježek
mobil: 731 164 318