Zakázková výroba

Hydraulická rozdvojka kotoučových brzd

Abych si hned na začátku nezačal připisovat všechny zásluhy, tak musím říct, že naše hydraulická rozdvojka kotoučových brzd je dlouhodobá záležitost na které se v průběhu let podílelo několik mechaniků a lidí okolo.

Celé tato záležitost vznikla na popud našeho handicapovaného kamaráda a zapáleného cyklisty, který má ochrnutou levou část těla a tak pro něj není možné ovládat zvlášť přední a zadní brzdu oběma rukama. Je tedy potřeba, aby oba brzdiče ovládala najednou jedna brzdová páka na pravé straně řídítek.

Hydraulická rozdvojka kotoučových brzd

Původní řešení Dana Boubina

 

Jako průkopník v řešení tohoto problému byl Pan mechanik Dan Boubín. Dan dal dohromady myšlenku na sjednocení tří banjo koncovek, které se běžně používají pro přechod mezi hadicí a brzdovým třmenem na růzých modelech kotoučových brzd.

Výhoda tohoto systému je v jednoduchosti a možnosti řešení tzv. na koleni. Nevýhodou ovšem byly průsaky kapaliny a zavzdušňování brzdy v průběhu několika týdnů užívání a značná “houbovitost” na páce. Bylo tedy potřeba častěji brzdy odvzdušňovat, což je v sezoně kdy je obecně v cyklistice frmol celkem nešikovné.

Hydraulická rozdvojka kotoučových brzd

Porovnání původního řešení s polotovarem nové rozdvojky z jednoho kusu

 

Slovo dalo slovo a rozjel se projekt na výrobu vlastní hydraulické rozdvojky kotoučových brzd z jednoho kusu materiálu. My jsme do projektu vnesli požadavky na provedení a základní řešení, výrobu si pořešil zákazník sám externě. Nutno říci, že bez pomoci člověka s výrobními prostředky a ochotou by toto nešlo realizovat!

Po odzkoušení na dvou kolech (silničce a bajku) jsme došli k závěru, že hydraulická rozdvojka kotoučových brzd funguje výborně!

Hydraulická rozdvojka kotoučových brzd

První ručně opracovaná hydraulická rozdvojka kotoučových brzd

 

Poslední aplikaci hydraulické rozdvojky jsme učinili na nové elektrokolo Giant Full E+. Toto řešení nám dovoluje zachovat původní komponenty na kole bez nutnosti výměny za drahé speciální brzdy od Magury, která jinak sjednocení na jednu páku nabízí.

Vzhledem k tomu, že vše již bylo odzkoušené, mohli jsme poslední rozdvojku trošku designově poladit. Výrobek od strojaře má základní tvar, který moc krásy nepobral…

Hydraulická koncovka kotoučových brzd

Surový vzhled jsme nechali přiznaný schválně

 

Ke slovu přišla bruska, pilníky, smirkové papíry a leštící houbička. Výsledek dvouhodinové obráběcí činnosti je docela líbivá a výrazně hubenější hydraulická koncovka kotoučových brzd. Výsledek se nám všem natolik líbil, že jsme zavrhli původní záměr eloxování a nechali jsme přiznaný surový materiál na kterém je krásně vidět ruční práce…

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=iEiQDIXc1Mw[/embedyt]

EDIT 4.11.2019

Jelikož se naskytla možnost a získali jsme kontakt na další šikovné lidi, tak jsme dali hlavy dohromady a vznikla nová verze hydraulické rozdvojky pro kotoučové brzdy!

Dalo by se říct, že lépe už to nejde, jelikož zpracování je totálně profi, váha je minimální a prostě to vypadá dobře! Držíme si pár vyrobených kusů v zásobě, pokud tedy máte zájem, tak nám dejte vědět a domluvíme se na předání, případně montáži. KONTAKT

Pokud máte zájem na uskutečnění zakázkové práce, tak můžete využít kontaktní formulář.

Galerie

[Best_Wordpress_Gallery id=”26″ gal_title=”Rozdvojka hydraulické kotoučové brzdy”]

Share :
Výroba aero krytu pro FELT IA FRD front aero cover
19. 6. 2019
1 Comment
  • Dobrý den.
    Prosím sháním pro jednoho svého zákazníka rozdvojku na hydrauliku Shimano. Chce osadit tříkolku elektromotorem a potřebujeme zajistit brždění obou zadních kol. Je to zákazník se zdravotními problémy a chce se vrátit alespoň takto na kolo.
    Jaká je cena za rozdvojku?

    Děkuji Jiří Ježek
    mobil: 731 164 318