Možná trochu netradičně může vypadat skladba komponentů na tomto cyklokrosovém kole, ale proti gustu… Marně bych tahal z paměti, zda-li jsem v poslední době na profi cyklokrosových závodech viděl kolo na kampě. Na druhou stranu jsem sám v juniorských letech sedlal italský rám Zanella na sadě Campagnolo Veloce, takže proč vlastně nezvolit italskou komponentovou klasiku 🙂
Pravdou ale jest, že zákazník chtěl komponenty Campagnolo vyzkoušet, takže jsme ve spolupráci s Bikeranch na Krejcárku objednali základní sadu Campagnolo Centaur. Zákazník si dodal rám Specialized Tricross, kola Fullcrum Racing 5 a karbonový kokpit. Jelikož kolo není primárně myšleno na jízdu v těžkém terénu, ale spíše jako štěrkolet, tak jsme zvolili pláště Schwalbe G-One speed a vše nasadili na mlíko bez duší.
Kde jsme podle domluvy šetřit nechtěli byly brzdy. A musím říct, že jsem byl opravdu rád, protože jsme vybrali opravdu luxusní brzdové čelisti Avid Shorty Ultimate. Je skoro zvláštní napsat slovo “luxusní” a “Avid” v jedné větě, ale je to skutečně tak :-). Je pravdou, že hydraulické kotoučovky od Avidu byly trochu slabší co se spolehlivosti týče, ale cyklokrosové čelisti Avid Shorty Ultimate, to je zcela jiná písnička… Kde jsou ty časy, když jsme se smrtí v očích drtili sjezdy na oldschool cantilever brzdách Weinmann… Mam pocit, že právě během těchto let naši třenéři asi vymysleli pořekadla typu: “Kdo brzdí nevyhrává” a “Kdo nepadá jezdí pod svoje možnosti” 🙂
Jelikož Campagnolo nenabízí cyklokrosovu verzi převodníků, tak bylo potřeba sáhnout po jiné značce klik. Výběr nakonec padl na crankset FSA Gossamer Pro ABS 386EVO. Po instalaci závitového středového složení a dotažení levé kliky bylo jasné, že zde něco nesedí, jelikož se kliky v podstatě odmítaly otáčet. Už při dotahování jsem viděl, že klika dosedá na ložisko a to mi ještě nějaký závit do konce chyběl. Nicméně těch pár desetinek se v pohodě dohnalo zafrézováním dosedací plochy na mufně rámu…
Trochu strach jsem měl z řídítek FSA K-Force Wing a má obava se potvrdila. Bovdeny od řazení a brzd zde vedou vnitřkem a potíž kupodivu nebyla s jejich protažením, ale s následnou průchodností řadícího lanka. Celkem by mně zajímalo jak s tím mohl někdo jezdit (řídítka byla již použitá), protože řadící bovden vedl přes ostrou hranu, kde se lomil a lanko jím nešlo ani prostrčit. Nakonec jsem musel řadící bovdeny z řídítek vyndat a vstupy ještě vytunit malým kulatým pilníkem, aby to vůbec mohlo fungovat.
Když už jsme u těch řídítek, tak jsem zákazníka ukecal na omotávku Supacaz 🙂 je jasné, že radost z kvality nakonec převážila smutek z ceny 😀
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=QQrysyKp20U[/embedyt]
Máte také zájem o stavbu vlastního kola na zakázku? Neváhejte mně kontaktovat!
Galerie
[Best_Wordpress_Gallery id=”40″ gal_title=”Specialized Tricross – Campagnolo Centaur”]