Silniční kola

Orbea Orca OMR – Sram Red 22

Když stavíte silniční kolo pro bývalého italského profesionálního závodníka, je to takový malý svátek… Výběr komponentů byl víceméně v roli zákazníka. Část komponentů jako řídítka, sedlo, sedlovka a kola jsme použili z původní silničky. Kompletní sadu Sram Red 22 jsme dodali ve spolupráci s Bikeranch Krejcárek. Rám Orbea Orca OMR si obstaral zákazník sám. Díky kontaktům z profi pelotonu za lepší cenu a rovnou v individuálním barevném designu…

Orbea Orca OMR - Sram Red 22

karbonový rám Orbea Orca OMR

 

Jak to tak bývá, člověk si něco naplánuje, ale okolnosti plánům často nepřejí. A tak včasně objednaný rám ze Španělska dorazil do Itálie, odkud měl putovat rovnou na prodejnu Bikeranch Krejcárek. Bohužel nastala chyba a rám vinou chybné expedice odcestoval z Itálie do Holandska. Na druhý pokus už vše klaplo a rám přišel ve čtvrtek dopoledne na prodejnu. Potíž byla v tom, že kolo muselo být do večera hotové a nebyl tudíž prostor pro jakékoliv chyby… 🙂

Orbea Orca OMR - Sram Red 22

sada Sram Red 22 a zbytek komponentů

 

Vzhledem k tomu, že se zákazník snažil dopředu vše odladit, tak jsme byly dobře připraveni. Malý zádrhel ovšem přišel v kompatibilitě klik a středového složení. U klik byl jasně daný požadavek na délku a počet zubů na převodnících. V této variantě byla dostupná pouze GXP verze klik, která má průměr osy 24, respektive 22 mm. Původní informace zněla tak, že rám má středové složení BB86 Shimano Compatible, proto jsem počítal a připravil se na průměr mufny 41 mm.

Orbea Orca OMR - Sram Red 22

kliky Sram Red GXP – 170 mm – 52×36 zubů

 

K překvapení všech přišel rám s rozměrem 46 mm a to byl problém, jelikož tento průměr je primárně určený pro kliky s průmrem osy 30 mm a kombinace s GXP osou je problematická. Vzhledem k tomu, že se kolo muselo postavit do večera, tak jsem začal žhavit telefony a internety a zákazníka rovnou vyslal do terénu… K vyřešení tohoto problému byly zapotřebí redukce a to buď zredukováním samotné mufny pressfitovou vložkou se závitem pro klasický BSA střed a nebo redukcemi vloženými do pressfitových ložisek BB30. obojí je velmi nestandartní komponent, který samozřejmě nebyl nikde v Praze k sehnání.

Orbea Orca OMR - Sram Red 22

Ceramicspeed EVO386 Sram GXP

 

Nakonec nás zachránili kluci dovážející Ceramicspeed… Sám jsem tomu nevěřil, ale Ceramicspeed vyrábí středová ložiska s označením EVO386 Sram GXP což je varianta, která se použije přímo a bez redukcí a co znělo ještě neuvěřitelněji, byla skladem! Vtipné je, že původní nacenění keramických ložisek přímo od Sramu za cca 4.000,- korun zákaníkovi přišlo moc a tak jsme vybrali standartní ocelovou variantu. Nakonec jsme skončili u Ceramicspeedu za sedm tisíc korun 😀 ale vše bylo bráno s nadhledem a po převzetí ložisek mi přišla na messenger zpráva “OK, I hope I will be faster!” 😀

Orbea Orca OMR - Sram Red 22

řezání karbonové vidlice na požadovanou délku

 

Při dotazu na výšku představce a následném seříznutí vidlice mě pobavila odpověď ve stylu “Mam velmi agresivní aerodynamický posed a rád jsem vepředu hodně nízko”. Při vybavení si 160 cm vysokého itala jsem začal litovat pražský borce, který mu pojedou při jarním větru v háku 🙂

Orbea Orca OMR - Sram Red 22

karbonová kola Fullcrum Racig Zero

 

Ačkoliv to nebyl úplně původní záměr, tak všechny komponenty jsou z kategorie velmi lehkých a to včetně plášťových karbonových kol Fullcrum Racing Zero Carbon. Tato kola váží krásných 1340 gramů. Po sestavení kola přišel dotaz na váhu… Na kole v tu chvíli už byly pedály a držáky na lahve. Zeptal jsem se na očekávání a odpovědí mi bylo 7,6 kg. Bylo mi jasné, že to bude míň a nechal jsem se až moc strhnout, protože jsem tipnul jen o dvě deka méně. Realita je ovšem taková, že se digitální váha zastavila na hodnotě 6,525 kg což teda i mně v tu chvíli zaskočilo 🙂

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=id0qk74EqBI[/embedyt]

 

Na videu je opět vidět průběh celé stavby… Máte také zájem uskutečnit vlastní stavbu kola na zakázku? Neváhejte nás kontaktovat!

Orbea Orca OMR Sram Red 22

lehkej krasavec!

 

Nakonec aby toho nebylo málo, tak jsem ještě zvrtal barvu omotávky… Po tom co jsem zákazníka snadno ukecal na omotávku Supacaz, tak jsem místo černé namotal bílou. Na mojí obranu musim ale říct, že bílá tomuhle kolu stejně sluší víc a bylo mi dáno za pravdu 🙂 bohužel vzhledem k nedostatku času nebylo možné pořídit lepší fotky, takže jsem musel vzít za vděk zázemím prodejny, kde se ovšem žádné zázraky dělat nedají…

Galerie

[Best_Wordpress_Gallery id=”38″ gal_title=”Orbea Orca OMR – Sram Red 22″]

Share :
FELT VR 3W dámské gravel kolo + Shimano Ultegra Di2
10. 12. 2018
upgrade na Ultegra Di2
Merida Scultura 907 – upgrade na Ultegra Di2
14. 11. 2018