Výsledek této přestavby od přelakování rámu až po výměny dalších komponentů mě od samotného začátku velmi zajímal. Šlo o celkem zásadní a drahou proměnu celého kola. Vše vycházelo z toho, že kvalita laku na rámu, vidlici, představci a řídítkách byla už od výroby velmi bídná a lak se odlupoval, když se na něj člověk jen křivě podíval…
Vzhledem k tomu, že jinak jde o kvalitní materiál a zákazník byl s kolem naprosto spokojený, tak jsme se domluvili na následujících úpravách:
V první fázi se celé kolo kompletně odstrojilo a všechny části určené k lakování jsem odeslal do GMS Composites k Petru Velkovi. Petr se primárně zabývá opravami karbonových komponentů, ale v rámci oprav rámů si umí poradit i s velmi složitými designy laků a opraví cokoliv stylem, že to nikdo nepozná…
Jelikož kolo nebylo úplně nejmladší, tak na mě čekal i jeden fuckup… Při povolování přední brzdy se mi protočil imbus. Ke slovu tedy přišly variace torxových klíčů a nakonec výkrutník, který se mi podařilo krásně zaseknout do vymletého šroubu. K mému překvapení nakonec nevydržel centrální šroub brzdy. Závitový spoj byl dokonale zaoxidovaný. Do upgradu kola nakonec chtě nechtě zapisujeme i nové brzdy…
Požadavky na přelakování rámu a dalších komponentů nebyly přehnané, důležitá byla výsledná kvalita matného laku a zachování decentního loga na spodní rámové trubce.
Řídítka a představec prodělali stejnou proměnu. Z původní bílé kolo obléklo kompletní černou barvu. Když už byl rám u odborníka, tak ještě proběhla oprava bovdenové koncovky u přehazovačky, která byla z rámu vytržená.
Ráfky jsme vybrali Dt Swiss R460 v moderním širším pojetí a zapletli zeslabovanými dráty Sapim Race na černé polyaxové niple Sapim.
Celková proměna byla tedy hodně zásadní, ale výsledek je víceméně nové kolo za cenu, za kterou by se nové kolo zdaleka nepořídilo. Navíc tento stroj svého času brázdil největší české závody, takže má svou historii a vzpomínky, keré nové kolo nikdy mít nebude…
Pokud by jste také měli zájem o individuální přelakování rámu, tak nám napište vaše požadavky a my vypracujeme nabídku!
EDIT:
Po roce užívání se kolo vrátilo na další upgrade! A to je velmi zajímavá kapitola, jelikož kolu už od začátku chyběly pořádný výplety, který právě přišly na řadu… Takže když jsme u kol, tak ke kampě jedine kampu, tedy Campagnolo Bora a pro bývalého závoďáka jedině galdy! VELOFLEX! Původní inovovanou, ale základní sadu vystřídala už velmi luxusní sada Campagnolo Record.
Jako zvláštní hodnotím kliky s měřičem výkonu od Infocrank. Jde určitě o zajímavou alternativu ke klasickým značkám, nicméně v kombinaci s přesmykačem Campagnolo Record toto nefunguje. Kliky mají úzký Q faktor a díky celkovému tvaru se v kombinaci se širokým Record vodítkem dostávají do kolize. To znamená, že na velkou placku přesmykač drhne o kliku a zároveň při zařazení nejtěžšího převodu ještě dře retěz o vodítko přesmykače. V podstatě tam chybí dobrého půl centimetru pro optimální nastavení…
Takže nakonec jsem musel vrátit původní přesmykač Campagnolo Chorus. Dále díky mému zalíbení v omotávkách Supacaz jsem byl donucen použít jí i zde 🙂
Galerie
[Best_Wordpress_Gallery id=”10″ gal_title=”Adam upgrade Dedacciai”]
[…] přestavby a přelakování starší silničky. Přelakování už jsem jednou řešil u kola Dedacciai Super Scuro nicméně šlo o jednoduchy design, což není případ tohoto […]
[…] přestavby a přelakování starší silničky. Přelakování už jsem jednou řešil u kola Dedacciai Super Scuro nicméně šlo o jednoduchy design, což není případ tohoto […]