Silniční kola

Rollingstone Finder – Shimano Ultegra Di2

Bylo nebylo, kolo Merida Reacto u stropu viselo… Asi tak nějak začíná příběh této stavby. To totiž jednoho dne přišel do Bikeranche na Krejcárku zákazník, kterého jsme chytli a už nepustili 🙂 sám si u nás na prodejně prošel upgradem svého stroje Merida Reacto 4000, který jsme mu onoho osudného dne z pod stropu ochotně sundali… Nyní nastal čas vyměnit ne úplně vyhovující silničku pro přítelkyni!

Už od začátku bylo jasné, že to bude pěkné dámské kolo. Jediné co jsem ale věděl s jistotou bylo, že na kolo půjde Di2 sada Shimano Ultegra a to byl úkol, kterého jsem se po dohodě zhostil. Po zkompletování sady jsem už jenom čekal na další balíky a balíčky, které mi zákazník obstará sám.

Základ kola tvoří rám Rollingstone Finder. Že jste o tom nikdy neslyšeli? Není se čemu divit, už tak trochu z názvu se dá vyvodit, že jde původem o čínskou marku. Člověk by si řekl, že čínskejch rámů je plnej cyklobazar, tak na co se zahazovat s řešením dalšího kusu. Myslím, že už od začátku jsme byly tak trochu zvědaví co z toho nakonec bude. Je nasnadě, že šlo hlavně o design a od toho se bude všechno odvíjet. Po všech poplatcích za DPH a CLO se cena vyšplhala vysoko nad cyklobazarový průměr. Malou jistotu a jistou naději dávala nálepka “UCI approved”.

Ale proč chodit kolem horké kaše, ten rám je prostě dobrej, to mi bylo jasný, ještě než jsem si byl kolo projet. Dětské nemoci typu křivě slícovaných patek na rámu a vidlici, nekvalitní lak, nepřesné otvory, nepasující koncovky, nic takového se nekonalo! Vše v kvalitě na kterou jsem zvyklý od zaběhnutých značek! Příbal připravený jak na mechaniku, tak Di2, speciální držák baterie v sedlovce, prostě všechno super kvalita a žádný kompromis a to mi věřte, že se mi tyhle slova chvály na čínu nepíšou úplně snadno…

Původní záměr a taková moje “vnucená” vychytávka bylo dát řídící Di2 jednotku do řídítek. Když už dělám stavbu od základu, tak se snažím o co nejčistší design a to mi řídící jednotka pod představcem kazí. Bohužel jsem ale pohořel na protažení kabelů skrze řídítka. U hliníkových řídítek tento problém není, ale u karbonu, kde jsou na vnitřní straně výrobní otřepy je často nemožné toto provést. Nakonec jsem tedy musel zvolit klasiku…

Kde jsem ovšem z nároků slevit nechtěl bylo zavedení kabelu do rámu. Standartně se s tímto počítalo v místě, kde běžně vede bovden s řadícím lankem, to by ale znamenalo, že bude kabel místy odstávat, nebo bych ho musel vést samostatně a to by už vůbec nebylo pěkné. Rozhodl jsem se tedy pro “tuning” průchodky brzdového bovdenu. Tuning spočíval ve dvou věcech… Jednak mám raději, když je brzdový bovden vcelku (jelikož lanko pak nikde nedře o hranu koncovek nebo průchodek, díky čemuž klouže více plynule), takže díru pro lanko jsem rozšířil na díru pro bovden. Následně jsem si do koncovky dremelkou vybrousil další otvor pro protažení Di2 kabelu.

Díky tomu Di2 kabel hned od představce vede společně s brzdovým bovdenem až do rámu a nepůsobí tak rušivým dojmem. Je to detail, který se přímo nabízí a je s podivem, že spousta značek toto vůbec neřeší a nechává kabel viset kdesi v prostoru.

Všechny komponenty si do barvy pečlivě vybral zákazník. Hezkým a důležitým detailem jsou na zakázku vyrobené polepy na karbonové výplety Equator, barevně jde o 100%ní shodu, zřejmě dobrej oddíl. Jinak co se týče sady, tak samozřejmostí jsou lehké převody a to sice compact 50×34 zubů na klikách a 11-32 zubů na kazetě. Kokpit Ritchey WCS, taktéž “čína” nicméně v tomto případě zrovna méně povedená kopie, která nakonec asi poputuje z kola pryč…

Suma sumárum designově perfektní kolo a šťastná přítelkyně, co víc si přát 🙂

Galerie

[Best_Wordpress_Gallery id=”43″ gal_title=”Rollingstone Finder – Shimano Ultegra Di2″]

Share :
Specialized S-Works Tarmac SL6
15. 9. 2019
FELT F4 – přechod na Shimano Ultegra Di2
28. 11. 2018