Kvalitní triatlonové kolo s veškerou závodní výbavou nemusí nutně stát statisíce. Důkazem budiž následující stavba o kterou mě požádal známý mé dobré kamarádky…
Rozpočet 60.000,-, karbonový rám, karbonová kola, slušná komponentová sada a watmetr. Požadavky byly na první pohled hodně přísné, ale na druhou stranu zákazník netrval na tom, že musí být vše nové. Výhodou bylo, že jsem měl hodně volné ruce a byla mi svěřena veškerá odpovědnost za výběr, takže jsem si nakonec řekl, že to půjde.
Když je mi takto svěřena důvěra, tak chci aby byl výsledek co nejlepší, proto nechci dělat kompromisy na místech, kde se to nehodí. Proto chvíli trvalo, než se věci sešly. Jak s oblibou říkám, problémy se většinou vyřeší samy 🙂
V krabici v dílně jsem měl téměř kompletní zánovní sadu komponentů Ultegra z přestavby jiného kola na elektronické řazení Di2. Takže o jednu část kola bylo postaráno.
Dále se poměrně záhy naskytla možnost vykoupit hodně slušná karbonová plášťová kola Reynolds Strike 66 a k tomu rovnou kompletní řídítka Profile Design včetně sady podložek pod aerobary. Toto považuji za docela slušný úspěch, jelikož na levných bazarových kolech jsou řídítka často ošizená a nejdou moc nastavovat. Fiting (nastavení posedu) beru jako seriózní a prospěšnou službu a proto vždy chci, aby měl fiter maximální možnosti k tomu, aby posed v přední části mohl modifikovat jak potřebuje a proto není na místě šetřit na kokpitu.
Co se týče watmetru, tak abych zákazníka a vlastně i sám sebe nedostal do problémů, trval jsem na tom, aby tento komponent byl nový a tudíž se zárukou. Elektronika si často dělá co chce a nemá smysl kvůli pár tisícovkám riskovat problémy. Výběr původně padl na základní variantu FSA PowerBox Alloy. Nicméně tyto kliky nebyly skladem a po dvouměsíčním čekání mi mezitím na základě předobjednávky v Bikeranchi na Krejcárku stihly dorazit kliky Giant Power Pro Power Meter Ultegra R8000.
Zbývala poslední věc a tou byla rámová sada. Když chcete levně pořídit karbonový triatlonový rám a nechcete rovnou sáhnout po něčem z číny, tak bohužel moc variant není. Mě se ale povedlo s klukama z olomouckého Moolbiku vyjednat odprodej starší rámové sady FELT B12. Na tomto rámu jsem kdysi pro mého dobrého kamaráda stavěl jeho první triatlonku a tak jsem věděl, že jde o skvělý rám. Tímto bych rád poděkoval Mácovi z Moolbiku za spolupráci!
Ve spolupráci s TRI půjčovnou jsem ještě zapůjčil na delší testování sedlo ISM Time Trial. Přeci jenom nemá moc smysl kupovat drahé sedlo, když člověk nemá jistotu, jak bude sedět…
Nakonec to do sebe hezky všechno zapadlo. Sada Shimano Ultegra se krásně potkala s klikama Ultegra od Giantu, kokpit a karbonový výplety téměř bez kompromisu a všechno se nastrojilo sice na starší, ale velmi kvalitní rámovku od FELTu. Za mě spokojenost a rozpočet…? Lehce over, ale ona tam vždycky nějaká ta rezerva bejvá… 😀
Každopádně cyklistická část triatlonu není jen o kole. Je potřeba počítat s nějakou formou hydratace a kdo to myslí aspoň trochu vážně, ten by měl absolvovat i fiting, tedy nastavení posedu. Já osobně 100% zákazníků posílám za Falgym do KOA Squad a nevim jak to dělá, ale asi dobře, když jsou všichni tak nadšený…
Máte také zájem o stavbu kola na zakázku? Ne vždy musí jít o přehnaně drahé kolo, snažím se hledat možnosti a skloubit je s požadavky. Kontaktujte mě a napište si o nabídku!